Wskazówki dotyczące nauczania początkujących użytkowników Linuksa?
Będę uczyć Linuksa ludzi w wieku 20 i 75 lat, którzy nie znają Linuksa. Chcę nauczyć kilku podstawowych pojęć (czym jest system operacyjny, co to jest system plików) i trochę praktycznej wiedzy: jak go zainstalować, skonfigurować sieć, skonfigurować klienta poczty e-mail, zainstalować oprogramowanie za pomocą menedżera pakietów itp.
Kiedyś chodziłem na kurs administratorów systemów, ale odniosłem wrażenie, że moja metoda nauczania jest nieodpowiednia. Wyjaśniłem, co mam zamiar pokazać, pokazałem uczniom na projektorze, powiedziałem im, żeby powtórzyli to na swoich komputerach i podsumowałem, czego muszą się nauczyć. Mogli cały czas zadawać pytania. Ale obawiam się, że zapamiętali tylko jedną trzecią wiedzy, której ich nauczyłem.
Mam dwa pytania:
- Czy są jakieś najlepsze praktyki nauczania tego przedmiotu w klasie wyposażonej w komputery
- Czy są jakieś sztuczki, które „spowalniają mnie”, kiedy uczę tego, co wiem na wylot
Nie znaleziono powiązanych wyników
Zaproszony:
Aby odpowiedzieć na pytania, Zaloguj się lub Zarejestruj się
4 odpowiedzi
Anonimowy użytkownik
Potwierdzenie od:
Ci ludzie prawdopodobnie już używają systemu Windows lub MacOS, nie rozumiejąc, jak to działa lub jak go zainstalować, jeśli nie jest jeszcze dostarczony, więc najpierw pokaż im, że Linux też może być taki łatwy. Na przykład, mieć Ubuntu (lub preferowaną przez ciebie dystrybucję skoncentrowaną na komputerach stacjonarnych, Ubuntu zdecydowanie nie jest jedyną) preinstalowaną na maszynach, których zamierzają używać, i daj im kilka pendrive'ów Ubuntu do podłączenia i uruchomienia, jeśli będą korzystać z własnych samochodów.
Pokaż im, że uruchamianie systemu operacyjnego i uzyskiwanie dostępu do przeglądarki internetowej, klienta poczty e-mail i aplikacji biurowych może być równie łatwe, jak w przypadku każdego innego systemu operacyjnego. Zmniejszy to „strach przed obcym terytorium” i zapewni im dobry punkt wyjścia, z którego będą mogli przejść do instalacji nowych aplikacji i rekonfiguracji istniejących. Ponownie, staraj się nie zwiększać trudności zbyt szybko, w przeciwnym razie zrazisz do siebie tych, którzy na ogół nie mają skłonności technicznych - jeśli posuniesz się za daleko, za szybko, wyda im się to zbyt abstrakcyjne, więc podejmij małe, ale konkretne kroki, aby mogli nauczyłeś się niewiele na każdym kroku, a na następnym kroku możesz to rozwinąć, zamiast próbować zrozumieć kilka nowych rzeczy naraz.
Po zwolnieniu możesz spróbować mówiącego „powiedzieć mu, co masz zamiar powiedzieć, powiedzieć to, a następnie powiedzieć mu, co powiedziałeś„ reguła z małymi zmianami ”, powiedzieć mu, co zamierzasz zrobić, zrób to, aby pokaż im, że omawiają procesy, jak Ty, a następnie wyjaśnij, co właśnie zrobiłeś ”. Oczywiście staraj się nie powtarzać samego siebie, a to działa tylko w przypadku małych bloków informacji, ale metoda wyjaśnij-wykonaj-wzmocnij może działać dobrze.
Omówienie procesu, gdy robisz to na przykładzie, sztucznie Cię spowolni - unikaj pokusy wprowadzania wielu poleceń i kliknięć za jednym razem i wyjaśniaj je później, rób każdy krok na raz i rozmawiaj między nimi. Działa to szczególnie dobrze, jeśli masz zamiar poprosić ich o wykonanie tego samego zadania na ich stanowiskach, ponieważ staje się to częścią procesu wyjaśniania-zrób-wzmacnianie (robisz + wyjaśniasz, postępują krok po kroku, a ty powtarzasz w poprzednim przykładzie powtórz kluczowe punkty i poproś ich o omówienie (na przykład „jakieś pytania?” lub „jak to się ma do tego, co robisz?” lub „czy myślisz, że mógłbyś użyć tego dla XYZ? ”).
Anonimowy użytkownik
Potwierdzenie od:
Anonimowy użytkownik
Potwierdzenie od:
Anonimowy użytkownik
Potwierdzenie od: