Porównaj ceny domen i usług IT, sprzedawców z całego świata

Wskazówki dotyczące nauczania początkujących użytkowników Linuksa?


Będę uczyć Linuksa ludzi w wieku 20 i 75 lat, którzy nie znają Linuksa. Chcę nauczyć kilku podstawowych pojęć (czym jest system operacyjny, co to jest system plików) i trochę praktycznej wiedzy: jak go zainstalować, skonfigurować sieć, skonfigurować klienta poczty e-mail, zainstalować oprogramowanie za pomocą menedżera pakietów itp.
Kiedyś chodziłem na kurs administratorów systemów, ale odniosłem wrażenie, że moja metoda nauczania jest nieodpowiednia. Wyjaśniłem, co mam zamiar pokazać, pokazałem uczniom na projektorze, powiedziałem im, żeby powtórzyli to na swoich komputerach i podsumowałem, czego muszą się nauczyć. Mogli cały czas zadawać pytania. Ale obawiam się, że zapamiętali tylko jedną trzecią wiedzy, której ich nauczyłem.
Mam dwa pytania:
  • Czy są jakieś najlepsze praktyki nauczania tego przedmiotu w klasie wyposażonej w komputery
  • Czy są jakieś sztuczki, które „spowalniają mnie”, kiedy uczę tego, co wiem na wylot

Zaproszony:
Anonimowy użytkownik

Anonimowy użytkownik

Potwierdzenie od:

Najważniejszą rzeczą na wczesnych etapach jest całkowite uniknięcie problemów technicznych. Jeśli zaczniesz od czegoś choćby trochę skomplikowanego, od razu z nich zrezygnujesz.
Ci ludzie prawdopodobnie już używają systemu Windows lub MacOS, nie rozumiejąc, jak to działa lub jak go zainstalować, jeśli nie jest jeszcze dostarczony, więc najpierw pokaż im, że Linux też może być taki łatwy. Na przykład, mieć Ubuntu (lub preferowaną przez ciebie dystrybucję skoncentrowaną na komputerach stacjonarnych, Ubuntu zdecydowanie nie jest jedyną) preinstalowaną na maszynach, których zamierzają używać, i daj im kilka pendrive'ów Ubuntu do podłączenia i uruchomienia, jeśli będą korzystać z własnych samochodów.
Pokaż im, że uruchamianie systemu operacyjnego i uzyskiwanie dostępu do przeglądarki internetowej, klienta poczty e-mail i aplikacji biurowych może być równie łatwe, jak w przypadku każdego innego systemu operacyjnego. Zmniejszy to „strach przed obcym terytorium” i zapewni im dobry punkt wyjścia, z którego będą mogli przejść do instalacji nowych aplikacji i rekonfiguracji istniejących. Ponownie, staraj się nie zwiększać trudności zbyt szybko, w przeciwnym razie zrazisz do siebie tych, którzy na ogół nie mają skłonności technicznych - jeśli posuniesz się za daleko, za szybko, wyda im się to zbyt abstrakcyjne, więc podejmij małe, ale konkretne kroki, aby mogli nauczyłeś się niewiele na każdym kroku, a na następnym kroku możesz to rozwinąć, zamiast próbować zrozumieć kilka nowych rzeczy naraz.
Po zwolnieniu możesz spróbować mówiącego „powiedzieć mu, co masz zamiar powiedzieć, powiedzieć to, a następnie powiedzieć mu, co powiedziałeś„ reguła z małymi zmianami ”, powiedzieć mu, co zamierzasz zrobić, zrób to, aby pokaż im, że omawiają procesy, jak Ty, a następnie wyjaśnij, co właśnie zrobiłeś ”. Oczywiście staraj się nie powtarzać samego siebie, a to działa tylko w przypadku małych bloków informacji, ale metoda wyjaśnij-wykonaj-wzmocnij może działać dobrze.
Omówienie procesu, gdy robisz to na przykładzie, sztucznie Cię spowolni - unikaj pokusy wprowadzania wielu poleceń i kliknięć za jednym razem i wyjaśniaj je później, rób każdy krok na raz i rozmawiaj między nimi. Działa to szczególnie dobrze, jeśli masz zamiar poprosić ich o wykonanie tego samego zadania na ich stanowiskach, ponieważ staje się to częścią procesu wyjaśniania-zrób-wzmacnianie (robisz + wyjaśniasz, postępują krok po kroku, a ty powtarzasz w poprzednim przykładzie powtórz kluczowe punkty i poproś ich o omówienie (na przykład „jakieś pytania?” lub „jak to się ma do tego, co robisz?” lub „czy myślisz, że mógłbyś użyć tego dla XYZ? ”).
Anonimowy użytkownik

Anonimowy użytkownik

Potwierdzenie od:

Moja rada:
  • Przyciągnij ich zainteresowanie, pokazując, że Linux coś robi (trzy lub cztery kolejne polecenia w serii potoków
               tac| awk| sed | grep |sort |uniq         
    ... Następnie pokaż im, jak każdy z nich działa.
  • Poproś każdą osobę, aby powiedziała Ci, co chce osiągnąć podczas kursu i pomóż im osiągnąć ten cel.
  • Zapoznaj się z materiałami do nauki i trzymaj się tego, czego potrzebujesz, aby ukończyć kurs.
  • Zachęcaj do zadawania pytań i próbuj różnych rzeczy indywidualnie z uczniami (czasami lepiej jest zarezerwować czas na ten kurs).
  • Zapoznaj się z „klasycznymi” książkami, takimi jak The Unix Programming Environment, Gems of Programming, Unix Power Tools i zobacz, jak uczą różnych pojęć.
Anonimowy użytkownik

Anonimowy użytkownik

Potwierdzenie od:

  • niech spróbują. „Teoria jest praktyką arcymistrzów”. Zostało to powiedziane o szachach, ale odnosi się to doskonale do wielu rzeczy, w tym do Linuksa. Możesz opanować coś tylko wtedy, gdy bardzo się postarasz. Jedyny talent jest prawie bezużyteczny, trzeba być wytrwałym.
  • jeśli uda ci się zachęcić nowicjuszy do nauki wzorca MVC, będzie to ogromne osiągnięcie. Ponieważ istnieje tak wiele dystrybucji Linuksa z własnymi specyfikacjami. Naucz je widzieć ważne rzeczy, a nie wygląd.
  • nie zapominaj, że jeśli coś dobrze wiesz, zaczynasz akceptować to jako aksjomat, mniej myślisz o szczegółach. Spróbuj spojrzeć na rzeczy z punktu widzenia początkującego, pomoże ci to lepiej wyjaśnić innym.
Anonimowy użytkownik

Anonimowy użytkownik

Potwierdzenie od:

Oto kilka wskazówek, które pomogły mi zrozumieć koncepcje Uniksa i sieci.
  • Unix wszystko jest plikiem !!!!
  • Graficzny interfejs użytkownika systemu X windows to po prostu program, jak każdy inny program
  • Unix jest jak hydraulika, a nie hydraulika, twoje dane to hydraulika. Używam wielu slajdów hydraulicznych, ludzie nie rozumieją unixa, ale wydaje się, że rozumieją hydraulikę domową. :-)
  • hermetyzację sieci można traktować jako rosyjskie lalki. http://arts.anu.edu.au/languag ... s.jpg http://arts.anu.edu.au/languag ... s.jpg
  • W zależności od poziomu użytkownika wykonanie instalacji lfs pomaga większości użytkowników zrozumieć podstawy, a także daje im możliwość poczucia sukcesu (to znaczy, że stworzyli własny system operacyjny).
  • Korzystanie z nagranych sesji ekranowych typowych zadań, które uczniowie mogą zabrać do domu i odtworzyć w dogodnym czasie.
  • Naucz użytkowników zadawania pytań, jeśli potrafisz zadawać lepsze pytania, uzyskasz lepsze odpowiedzi !!!
  • Sesje należy podzielić na teorię, pytania i odpowiedzi oraz sesje praktyczne. Sesje treningowe powinny mieć jasno określony cel i ramy czasowe. Powinieneś być w stanie określić, którzy uczniowie są zadowoleni z materiału, a którzy potrzebują dodatkowej pomocy.
  • Ten samouczek jest bezpłatny i odpowiedni dla początkujących. http://rute.2038bug.com/index.html.gz http://rute.2038bug.com/index.html.gz
  • Prześlij je na kanałach IRC dla początkujących!
  • Obraz rysuje tysiące słów, wiele rzeczy w informatyce jest abstrakcyjnych, więc korzystanie z diagramów i slajdów może sprawić, że uczniowie „zrozumieją”.
  • Niech odczytają błąd serwera.

Aby odpowiedzieć na pytania, Zaloguj się lub Zarejestruj się