Menedżer poświadczeń RDP zawiesza się podczas podłączania panelu NFC


Zmagam się z problemem RDP w środowisku domeny lokalnej.
Zwykle działa dobrze i mogę zdalnie połączyć się z dowolnym klientem lub serwerem w domenie. Pracuję jednak nad projektem, który używa panelu NFC i jestem prawie pewien, że to jest przyczyną problemu.
Problem polega na tym, że po otwarciu „Credential Manager” w celu połączenia się ze zdalnym urządzeniem zawiesza się na kilka minut po wprowadzeniu poświadczeń. W końcu połączenie zostanie nawiązane i od tego momentu wszystko będzie działać poprawnie.
Ten sam problem pojawia się, gdy zamiast wpisywać swoje poświadczenia, nacisnę przycisk anulowania, z wyjątkiem oczywiście braku połączenia.
Usunięcie panelu NFC nie pomaga, ale usunięcie panelu NFC i ponowne uruchomienie komputera całkowicie rozwiązuje problem. Ponowne podłączenie podkładki NFC powoduje powrót problemu do następnego ponownego uruchomienia.
Próbowałem wykonać następujące czynności:
  • Najpierw otwórz RDP i upewnij się, że pole wyboru Smart Cards lub Windows Hello for Business nie jest zaznaczone.
  • Korzystanie z płytki NFC w każdym dostępnym porcie USB
  • Umieszczanie urządzeń NFC na tablecie podczas próby połączenia
  • Ustaw zasady grupy w obszarze Konfiguracja komputera & > Składniki systemu Windows & > Karta inteligentna & > Enable Plug and Play for Smart Cards = Disabled

Żadne z powyższych nie zadziałało i nie mam pomysłów. Jak powiedziałem, jestem prawie pewien, że jest to spowodowane podłączeniem panelu NFC, ponieważ mogę odtworzyć problem w dowolnym momencie, podłączając go, i mogę powtórzyć problem na różnych komputerach.
Jakieś pomysły? dzięki
Zaproszony:
Anonimowy użytkownik

Anonimowy użytkownik

Potwierdzenie od:

Czytniki kart są specyficzne. W naszej placówce stwierdziliśmy: 1) Czytnik w laptopie działa przez większość czasu
2) Ale ... działa przy logowaniu do laptopa, ale nie działa przy korzystaniu z RDP. Idź to wymyślić.
3) Tak używam czytnika klawiatury. Działa z protokołem RDP i logowaniem do laptopa.
4) Jeszcze do niedawna - dlatego musiałem korzystać z przenośnego czytnika przez USB. Działa dobrze
5) Ale - czasami tak nie jest. Jest drugi przenośny czytnik i działa
6) Ale… niektóre systemy przekraczają limit czasu przed wymianą poświadczeń w sesji RDP.
Wyciągnięta lekcja: wielu czytelników

Aby odpowiedzieć na pytania, Zaloguj się lub Zarejestruj się