Jak stworzyć tablicę obiektów w Golang?


Mam wymaganie, w którym muszę przechowywać tablicę obiektów w zmiennej. Obiekty są różnych typów. Zapoznaj się z następującym przykładem:
v := [ {"name":"ravi"},
["art","coding","music","travel"],
{"language":"golang"},
{"experience":"no"}
]

Zauważ, że drugi element jest tablicą samego ciągu. Po przeprowadzeniu badań pomyślałem o zachowaniu tego jako typu interfejsu, na przykład:
var v interface{} = [ {"name":"ravi"},
["art","coding","music","travel"],
{"language":"golang"},
{"experience":"no"}
]

Jednak pojawia się kilka błędów kompilacji, których nie jestem w stanie rozgryźć.
Zaproszony:
Anonimowy użytkownik

Anonimowy użytkownik

Potwierdzenie od:

To, o co prosisz, jest możliwe-

link do placu zabaw
https://play.golang.org/p/PjUa4Yjx0C
:
package mainimport "fmt"func main() {
v := []interface{}{
map[string]string{"name": "ravi"},
[]string{"art", "coding", "music", "travel"},
map[string]string{"language": "golang"},
map[string]string{"experience": "no"},
}
fmt.Println(v)
}

Ale prawdopodobnie nie chcesz tego robić. Zmagasz się z systemem typów i zastanawiałbym się, dlaczego używasz Go, jeśli zrobiłeś to w ten sposób. Rozważ użycie systemu typów -

playground link
https://play.golang.org/p/oy1QfHgWKE
:
package mainimport "fmt"type candidate struct {
name string
interests []string
language string
experience bool
}func main() {
candidates := []candidate{
{
name: "ravi",
interests: []string{"art", "coding", "music", "travel"},
language: "golang",
experience: false,
},
}
fmt.Println(candidates)
}
Anonimowy użytkownik

Anonimowy użytkownik

Potwierdzenie od:

Doskonała składnia Pythona, ale go niestety używa czegoś mniej czytelnego.

https://golang.org/ref/spec#Composite_literals
https://golang.org/ref/spec#Composite_literals

Aby odpowiedzieć na pytania, Zaloguj się lub Zarejestruj się