Problem z serwerem WWW Apache
W moim biurze mam świeżo zainstalowany serwer i 15 komputerów klienckich. Zainstalowałem serwer WWW Apache na moim serwerze, który działa bez żadnych dodatkowych kroków. Ale komputery klienckie nie znalazły serwera WWW Apache mojego serwera. Oto szczegóły dla Ciebie:
Server Machine IP : 192.168.0.1
Client Machine IP : 192.168.0.10 - 192.168.0.25
Używam następujących plików z mojego serwera, aby wyświetlić mój serwer Apache:
http:// localhost/
http://localhost/ http://192.168.0.1/
http://192.168.0.1/ http://127.0.0.1/
http://127.0.0.1/
Na moich komputerach klienckich używam następujących elementów, aby wyświetlić mój serwer Apache:
http://192.168.0.1/
http://192.168.0.1/
ALE z moich maszyn klienckich nie mogę znaleźć mojego serwera Apache na moim serwerze.
Czy ktoś może mi powiedzieć, za co jestem winny?
Nie znaleziono powiązanych wyników
Zaproszony:
Aby odpowiedzieć na pytania, Zaloguj się lub Zarejestruj się
2 odpowiedzi
Anonimowy użytkownik
Potwierdzenie od:
W takich przypadkach musisz rozbić możliwe problemy i przeprowadzić test, który wyodrębni pojedynczy problem.
Na serwerze: najpierw sprawdź dzienniki błędów. Czy wskazują jakieś powiązania? Jeśli nie, może to oznaczać błąd sieci. Jeśli wykazują powiązania, co to o nich mówi?
Sprawdź swój plik konfiguracyjny httpd.conf. Czy masz sekcje graniczne?
Czy mogę sprawdzić z maszyną klientą z serwera? Czy klient może ping serwer? Najpierw sprawdź wspólne problemy z siecią. Nie wspominasz, który system operacyjny pracuje na serwerze, czy istnieje jakieś inne usługi na serwerze (na przykład udostępnianie plików) dostępne na komputerze klienckim?
Na serwerze (znowu nie wspomniałeś o systemie operacyjnym) powinieneś uruchomić netstat i zobaczyć, które gniazda SŁUCHAJĄ. Czy port 80 jest w stanie LISTEN? Czy SŁUCHA wszystkich interfejsów (*) czy tylko 127.0.0.1? Jeśli jest to tylko 127.0.0.1, nigdy nie możesz go zobaczyć i będziesz musiał zmienić konfigurację.
Jeśli jest włączony i widzi, że SŁUCHA wszystkich interfejsów, przejdź do komputera klienckiego i użyj surowego protokołu HTTP, aby przetestować połączenie.
czy masz jakieś wskazówki, że się łączy? Albo po prostu czekam, a potem kończy się czas. Jeśli czas się kończy, być może masz problem z zaporą i musisz skonfigurować system operacyjny serwera. jeśli się połączy, wykonaj proste żądanie HTTP dotyczące strony głównej,
Dostajesz coś? jaki jest kod odpowiedzi (przeszukaj KOD ODPOWIEDZI HTTP, aby zobaczyć je wszystkie). Problem z uprawnieniami? Upoważnienie?
Wróć do serwera. Sprawdź log na serwerze, czy zauważyłeś coś nowego?
To powinno wystarczyć, aby wyodrębnić problem. Naprawdę musisz zebrać więcej informacji na swoje pytania.
Anonimowy użytkownik
Potwierdzenie od:
Ten typ problemu wygląda tak, jakby na serwerze zainstalowano zaporę ogniową, która blokuje ruch przychodzący na porcie 80 (HTTP).