Problem z serwerem WWW Apache


W moim biurze mam świeżo zainstalowany serwer i 15 komputerów klienckich. Zainstalowałem serwer WWW Apache na moim serwerze, który działa bez żadnych dodatkowych kroków. Ale komputery klienckie nie znalazły serwera WWW Apache mojego serwera. Oto szczegóły dla Ciebie:
Server Machine IP : 192.168.0.1
Client Machine IP : 192.168.0.10 - 192.168.0.25

Używam następujących plików z mojego serwera, aby wyświetlić mój serwer Apache:

http:// localhost/
http://localhost/ http://192.168.0.1/
http://192.168.0.1/ http://127.0.0.1/
http://127.0.0.1/
Na moich komputerach klienckich używam następujących elementów, aby wyświetlić mój serwer Apache:

http://192.168.0.1/
http://192.168.0.1/
ALE z moich maszyn klienckich nie mogę znaleźć mojego serwera Apache na moim serwerze.
Czy ktoś może mi powiedzieć, za co jestem winny?
Zaproszony:
Anonimowy użytkownik

Anonimowy użytkownik

Potwierdzenie od:

Nie podajesz zbyt wielu informacji. Po pierwsze, co oznacza „nie mogę znaleźć”? Nic nie dostajesz? Czy pojawia się strona błędu? Czy otrzymujesz treści, ale nie to, czego się spodziewałeś? Co mówią dzienniki błędów i dostępu? Czy mają połączenia od klientów? Jeśli tak, czy pokazują błędy?
W takich przypadkach musisz rozbić możliwe problemy i przeprowadzić test, który wyodrębni pojedynczy problem.
Na serwerze: najpierw sprawdź dzienniki błędów. Czy wskazują jakieś powiązania? Jeśli nie, może to oznaczać błąd sieci. Jeśli wykazują powiązania, co to o nich mówi?
Sprawdź swój plik konfiguracyjny httpd.conf. Czy masz sekcje graniczne?
Czy mogę sprawdzić z maszyną klientą z serwera? Czy klient może ping serwer? Najpierw sprawdź wspólne problemy z siecią. Nie wspominasz, który system operacyjny pracuje na serwerze, czy istnieje jakieś inne usługi na serwerze (na przykład udostępnianie plików) dostępne na komputerze klienckim?
Na serwerze (znowu nie wspomniałeś o systemie operacyjnym) powinieneś uruchomić netstat i zobaczyć, które gniazda SŁUCHAJĄ. Czy port 80 jest w stanie LISTEN? Czy SŁUCHA wszystkich interfejsów (*) czy tylko 127.0.0.1? Jeśli jest to tylko 127.0.0.1, nigdy nie możesz go zobaczyć i będziesz musiał zmienić konfigurację.
Jeśli jest włączony i widzi, że SŁUCHA wszystkich interfejsów, przejdź do komputera klienckiego i użyj surowego protokołu HTTP, aby przetestować połączenie.
telnet 192.168.0.1 80

czy masz jakieś wskazówki, że się łączy? Albo po prostu czekam, a potem kończy się czas. Jeśli czas się kończy, być może masz problem z zaporą i musisz skonfigurować system operacyjny serwera. jeśli się połączy, wykonaj proste żądanie HTTP dotyczące strony głównej,
GET/HTTP/1.0
[return]
[return]

Dostajesz coś? jaki jest kod odpowiedzi (przeszukaj KOD ODPOWIEDZI HTTP, aby zobaczyć je wszystkie). Problem z uprawnieniami? Upoważnienie?
Wróć do serwera. Sprawdź log na serwerze, czy zauważyłeś coś nowego?
To powinno wystarczyć, aby wyodrębnić problem. Naprawdę musisz zebrać więcej informacji na swoje pytania.
Anonimowy użytkownik

Anonimowy użytkownik

Potwierdzenie od:

Nie mówisz, czy używasz Linuksa czy Windowsa, co byłoby pomocne.
Ten typ problemu wygląda tak, jakby na serwerze zainstalowano zaporę ogniową, która blokuje ruch przychodzący na porcie 80 (HTTP).

Aby odpowiedzieć na pytania, Zaloguj się lub Zarejestruj się