Porównaj ceny domen i usług IT, sprzedawców z całego świata

Dyski typu hotplug a dyski typu non-hot plug


Mam mniej lub bardziej problem ze sprzętem związany z podłączaniem na gorąco lub dyskiem twardym typu non-hot plug. Planuję zakup systemów pamięci masowej HP P2000 G3 FC/iSCSI i zamierzałem zamówić dyski. Jeden kosztuje 300 euro .. Więc moje pytanie

1)

Czy mogę kupić zwykły dysk WD i zainstalować go we wnęce (ramce) dysku twardego, którą kupiłem w serwisie eBay za 30 euro? Czy stracę funkcję hot-plug? Różnica wynosi 200 euro na płytę.

2)

Jaka jest różnica między dyskiem twardym typu hot-plug a dyskiem typu non-hot-plug? Nie chodzi mi o to, że można w locie włożyć dysk do macierzy, ale jakie są fizyczne różnice między nimi. Bo mam wrażenie, że dzielą ten rynek tylko dlatego, że pozwoli to na tak wysokie ceny tych dysków (przeciętny użytkownik domowy nie potrzebuje funkcji hot-plug, nazwijmy to hot plug, żeby kupowali go ludzie biznesu)
Mam rację, czy nie? :)
Podziękować.
Zaproszony:
Anonimowy użytkownik

Anonimowy użytkownik

Potwierdzenie od:

Jeśli uważasz, że ważne jest, aby nie wyłączać sieci SAN (i prawdopodobnie wszystkich serwerów z niej korzystających) GDY (a nie JEŚLI) dysk umrze, jedynym rozwiązaniem jest podłączanie na gorąco. Gwarancja może nie mieć zastosowania, jeśli używasz dysków innych firm.
Anonimowy użytkownik

Anonimowy użytkownik

Potwierdzenie od:

Ta odpowiedź zawiera aktualne informacje na temat aktualnego stanu problemu.
Począwszy od Gen8, nie można wkładać dysków innych firm do serwera HP, tak jak zmieniły się tace dysków twardych

sprytny

.
Tace komunikują się z serwerem, więc serwer może rejestrować, który dysk twardy (z jakim numerem seryjnym) włożyłeś do serwera.
HP ma plotki marketingowe o tym, jak to rozwiązanie poprawia stabilność i tym podobne, ale ma to głównie na celu blokowanie prób uzyskania wsparcia na nieobsługiwanych dyskach poprzez wielokrotne podnoszenie zgłoszenia pomocy technicznej z numerem seryjnym obsługiwanego serwera (na przykład posiadanie pamięci N JBOD, jeden z obsługą, inny bez wsparcia i zgłaszający wszystkie uszkodzone dyski za pośrednictwem obsługiwanego JBOD).
Powyższy przykład jest bezpośrednią próbą uniknięcia opłat za wsparcie, ale takie naruszenie umowy serwisowej może wystąpić w dobrej wierze.
Domyślnie standardowy lub prawie gotowy dysk ma 1 rok wsparcia i 3 lata dla dysków z etykietą dla przedsiębiorstw, ale pakiet Care Pack jest kupowany dla

serwer

wydłuża czas wsparcia wszystkich znajdujących się w nim dysków do 3 lat.
Załóżmy, że masz sklep (A) z domyślną obsługą przez 1 rok i inny (B) z obsługą przez 3 lata. W drugim roku wystąpiła awaria dysku w magazynie B i należy go natychmiast wymienić na dysk w magazynie A (następnie uzyskaj wsparcie dla tego uszkodzonego dysku, ale odłóż zmieniony dysk na półkę). W przypadku awarii zamiennego dysku pomoc techniczna HP nie może go wymienić, ponieważ ten dysk jest obsługiwany tylko przez 1 rok. Ale zgłosiłbyś żądanie pomocy technicznej w Krypcie B, która ma trzy lata wsparcia, więc wygląda na to, że wszystkie dyski w środku mają trzy lata wsparcia.
Te inteligentne kieszenie na dyski twarde wraz z dziennikiem serwera zapewniają teraz HP narzędzie, które może to wykryć, a HP może zrezygnować z pomocy technicznej.

Aby odpowiedzieć na pytania, Zaloguj się lub Zarejestruj się