Konfiguracja systemu VOIP w oddzielnej sieci VLAN/serwerze w domyślnej sieci VLAN
Po pierwsze, nie jestem inżynierem sieci, więc przepraszam, jeśli pomylę się w terminologii, rozumiem, że dokładność jest tutaj ważna.
Obecnie mamy małą sieć z około 40 urządzeniami i 20 telefonami IP podłączonymi do tej samej sieci lokalnej. Z jakiegoś powodu pogorszyła się jakość połączeń VoIP i otrzymujemy dużo jittera, a czasem przerw w rozmowie. To jest sedno problemu, więc po kilku badaniach znalazłem.
- W idealnym przypadku system VoIP powinien znajdować się w oddzielnej sieci VLAN, aby zminimalizować ruch rozgłoszeniowy.
- Na przełącznikach należy skonfigurować niektóre QoS
Sprawdziłem swój przełącznik (Netgear GS724T), obsługuje VLAN. Jestem prawie pewien, że mogę to zadziałać, jeśli podłączę serwer VoIP do sieci VLAN VoIP, ale nie widzę, jak można to osiągnąć, utrzymując go w domyślnej sieci VLAN, aby mógł komunikować się z kontrolerem domeny.
Jaka jest najlepsza konfiguracja do tego, biorąc pod uwagę ogólny cel, jakim jest wyeliminowanie jittera i poprawa jakości komunikacji?
Czy serwer VOIP powinien znajdować się poza domeną i znajdować się w sieci VLAN z telefonami i całkowicie oddzielić go w ten sposób? Jeśli tak, czy nie byłoby lepiej, gdyby korzystali z własnej podsieci IP?
Bardziej prawdopodobne jest, że problem polega na tym, że współdzielą sieć lokalną lub brak QoS. Powinieneś zrobić jedno i drugie? Nie wiem na swoim przełączniku, jak ustawić priorytet ruchu VoIP. Czy priorytetem są interfejsy/porty? Czy muszę dbać o QoS, jeśli system VoIP w końcu uzyska własną prywatną sieć?
Czy mogę rozważyć inne opcje pomagające zmniejszyć jitter?
Ups, dzięki za jakąkolwiek radę, tej sieci nie założyłem, odziedziczyłem, więc rozumiem, że prawdopodobnie są tu też inne rażące problemy ...
DODATKOWE INFORMACJE:
Powinienem zauważyć, że serwer VOIP jest obecnie zwirtualizowany, więc muszę go przenieść do fizycznej skrzynki, aby podłączyć go do VoIP VLAN?
Nie znaleziono powiązanych wyników
Zaproszony:
Aby odpowiedzieć na pytania, Zaloguj się lub Zarejestruj się
2 odpowiedzi
Anonimowy użytkownik
Potwierdzenie od:
Jeśli chodzi o QOS, powstrzymałbym się, dopóki nie zobaczysz, czy sytuacja poprawi się po wprowadzeniu VOIP VLAN. Nigdy nie pracowałem z QOS, ale rozumiem, że ma to znaczenie tylko wtedy, gdy występuje rywalizacja o przepustowość (na podstawie twoich reguł QOS), więc jeśli nie ma rywalizacji o przepustowość, może to w ogóle nie mieć wpływu.
EDYTOWAĆ
Jeśli chodzi o sposób podłączenia serwera VOIP do VOIP VLAN, zależy to od używanej platformy wirtualizacji i sprzętu, który ma hiperwizor.
Najprostszym i najprostszym rozwiązaniem byłoby zainstalowanie dodatkowej karty sieciowej w hiperwizorze (jeśli nie jest jeszcze zainstalowana), podłączenie tej fizycznej karty sieciowej do sieci VOIP VLAN, utworzenie nowego przełącznika wirtualnego związanego z tą kartą sieciową i podłączenie VOIP. serwer do tego nowego przełącznika wirtualnego.
Anonimowy użytkownik
Potwierdzenie od: